Agile

Agile marketing

Het klantcontact, de stroom aan waardevolle data en de kracht van campagnes maken marketing een zeer geschikt domein voor ‘agile’ manieren van werken. Bent u nog niet bekend met deze term? Bij Agile marketing draait het om het wendbaar en FLEXIBEL organiseren van marketingactiviteiten zodat u beter gewapend bent tegen veranderingen in de markt en andere externe factoren.

Onder de paraplu van agile vallen methodes zoals scrum om projecten aan te pakken. Scrum kenmerkt zich door het werken in multidisciplinaire, zelforganiserende teams aan concrete tussenproducten, die in hoog tempo worden opgeleverd en getoetst bij de doelgroep om vervolgens verbeterd te worden. Het stelt organisaties in staat SNELLER in te spelen op veranderende omstandigheden en behoeften.

Het belangrijkste van Agile marketing is dat “DOEN” de kern is van deze methode. Een plan zal daardoor snel worden omgezet in een tastbaar resultaat. Een plan is essentieel, maar resultaten is waar het om draait.

Mag marketing is graag van het “DOEN” en past daarom in al zijn projecten deze werkwijze toe. Neem contact met ons op voor meer informatie.